Διήμερο μουσικών εκδηλώσεων από το Μουσικό Σχολείο Χίου (17-18/4/19)
17 Απριλίου 2019
Με Ομηρο- Κοραή- Μαστίχα- Ναυτιλία και «Συμβόλαιο Τιμής» η υποψηφιότητα Στ. Κάρμαντζη
18 Απριλίου 2019

Ερευνα ΟΕΒΕ- Πανεπιστημίου Αιγαίου για τον τουρισμό στη Χίο το 2018

Ερευνα για τον τουρισμό με πρωτοβουλία Ομοσπονδίας Επαγγελματιών, Βιοτεχνών και Εμπόρων Χίου και τη συνδρομή του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Χίο

Μοιράσου το άρθρο:

«Ο τουρισμός είναι ένα καρποφόρο δέντρο. Για να δώσει όμως καρπούς, πρέπει να τα ποτίσεις. Τα οφέλη είναι πάντα καρπός της επένδυσης», επισημαίνει στα συμπεράσματά της στην έρευνα που έγινε για τον τουρισμό από την Ομοσπονδία των ΕΒΕ στη Χίο από το Τμήμα Τουρισμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου που καταλήγουν ότι «…Η προβολή μαζί με την αναβάθμιση των υποδομών και τη δημιουργία νέων ταξιδιωτικών εμπειριών είναι τα τρία από τα βασικά προαπαιτούμενα για να έχει μέλλον ο τουρισμός μας και για να προσφέρει αυτά που μπορεί στην τοπική οικονομία, απασχόληση και στην τοπική κοινωνία».
Η παρουσίαση των Στατιστικών αποτελεσμάτων της έρευνας πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 15 Απριλίου από την Ομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών και Εμπόρων Χίου και την ανάλυση έκανε ο Δημήτρης Κυτριλάκης, Πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ενοικιαζομένων Δωματίων και Διαμερισμάτων και Εξοχικών Κατοικιών «ΟΜΗΡΟΣ» και Αντιπρόεδρος της Ο.Ε.Β.Ε. Χίου.

Η διαμόρφωση των ερωτήσεων της έρευνας και η επεξεργασία των απαντήσεων έγινε σε συνεργασία με το τμήμα τουρισμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου και συγκεκριμένα με την βοήθεια των καθηγητών Θοδωρή Σταυρινούδη, Μαρίας Ντουμή και ομάδας προπτυχιακών φοιτητών.
Η έρευνα αφορά ένα δείγμα 365 επαγγελματιών από τους οποίους το 50% ανήκει σε εμπορικά καταστήματα και το 50% σε τουριστικά επαγγέλματα και είναι μικρές επιχειρήσεις που αποτελούν την ραχοκοκαλιά του επιχειρείν στη Χίο.
Κοινή αποδοχή όλων είναι ότι ο τουρισμός αποτελεί έναν από τους βασικούς παράγοντες της οικονομίας της Χίου, παρ’ όλα αυτά δεν έχει αναπτυχθεί .
Η δυσκολία πρόσβασης σε συνδυασμό με το υψηλό κόστος εισιτηρίων αποτελούν ανατρεπτικό παράγοντα προσέλκυσης τουριστών. Στη δυσκολία πρόσβασης προστίθεται η ελλιπής διαφήμιση και οι πύλες εισόδου (αεροδρόμιο και λιμάνι) του νησιού.

Σύμφωνα με την επιστημονική ομάδα οι εκτιμήσεις αυτών που απάντησαν στο ερωτηματολόγιο για το 2018 είναι:

“Ο Πίνακας 7 περιέχει τις απαντήσεις που δόθηκαν στην ερώτηση «Πως εκτιμάτε την τουριστική σεζόν που πέρασε;» και διαπιστώνουμε ότι το 54,8% των ερωτώμενων δηλώνει ότι πρόκειται για μία «κακή» τουριστική περίοδο και ακολουθεί το 24,0% που δηλώνει ότι ήταν «πολύ κακή» περίοδος. Σε ευνοϊκότερο κλίμα απαντά το 19,3% το οποίο υποστηρίζει ότι ήταν μία «μέτρια» περίοδος. Σε αντίθεση με αυτά τα υψηλά ποσοστά υπάρχει και ένα πολύ μικρό ποσοστό ερωτώμενων 1,9% οι οποίοι πιστεύουν ότι η τουριστική περίοδος που πέρασε ήταν «καλή».  Αξίζει να σημειωθεί ότι κανένας από τους ερωτώμενους δεν χαρακτήρισε την περσινή τουριστική περίοδο «πολύ καλή»

Η διερεύνηση συσχετίσεων που πραγματοποιήθηκε στη συνέχεια έδειξε ότι η έδρα της επιχείρησης (,009) επηρεάζει την άποψη των ερωτώμενων για την περσινή τουριστική περίοδο σε αντίθεση με τη νομική της μορφή (,209) και την δραστηριότητα της επιχείρησης (,196) οι οποίες δεν δείχνει να την επηρεάζουν”.

Μοιράσου το άρθρο: