Στις 24/4 η 6η συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ικαρίας για το 2019
23 Απριλίου 2019
Γυναίκα η νέα πρόεδρος της ΔΗΜ. Τ. Ο.δυτικής Σάμου της ΝΔ
23 Απριλίου 2019

Τοποθέτηση του δήμου Ικαρίας για το νέο νομοσχέδιο που αφορά την Παιδεία

Μοιράσου το άρθρο:

Σχετικά με τις χτεσινές κινητοποιήσεις ενάντια στο νομοσχέδιο της κυβέρνησης για την Παιδεία, που σαν τον κλέφτη φέρνει στην βουλή τη Μεγάλη Βδομάδα που είναι κλειστά σχολεία και πανεπιστήμια, ο Αντιδήμαρχος Ικαρίας Ν. Λαρδάς έκανε την ακόλουθη δήλωση.
Το «καινούριο νομοσχέδιο» δεν είναι δυστυχώς καινούριο, είναι μια από τα ίδια. Εξεταστικό κέντρο που συνεχώς εξετάζει κι εξετάζει, αυτό σημαίνει για τα παιδιά μας ένα διαρκές τρεχαλητό και βαθιά το χέρι στην τσέπη για τους γονείς για φροντιστήρια. Είμαστε αντίθετοι σ’ αυτό το νομοσχέδιο, και λέμε καθαρά δεν θέλουμε να περάσει το νομοσχέδιο, να αποσυρθεί, να μην συζητηθεί, να μην ψηφιστεί από την βουλή ούτε σήμερα ούτε πότε
Το πολυνομοσχέδιο περιγράφει ένα Λύκειο ακόμα πιο προσδεδεμένο στην εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση, πιο ταξικό και απογυμνωμένο από γενικότερη μόρφωση με διπλές εξετάσεις για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Ενδεικτικά αναφέρουμε τα εξής :
 Υποβαθμίζεται η γενική παιδεία στο Λύκειο καθώς μειώνεται η διδασκαλία βασικών γνωστικών αντικειμένων σε όλα τα πεδία των επιστημών, με αποτέλεσμα να είναι ελλειμματική η μάθηση και η απόκτηση των απαραίτητων γενικών γνώσεων των μαθητών.
 Μετατρέπεται η Γ’ τάξη Λυκείου σε προπαρασκευαστικό έτος για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
 Διπλασιάζεται το άγχος των εξετάσεων με τη θεσμοθέτηση εξετάσεων σε επίπεδο Ομάδας Σχολείων για την απόκτηση του Εθνικού Απολυτηρίου και αυτών σε πανελλήνιο επίπεδο για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
 Όχι μόνο δεν καταργείται η ανάγκη των μαθητών για φροντιστήρια αλλά αντίθετα τη γιγαντώνει αφού προσδένει ακόμα πιο ασφυκτικά τη διαδικασία της πρόσβασης με το σχολείο, αυξάνει την ύλη, κάνει ακόμη πιο δύσκολη την απόκτηση του απολυτηρίου. Προστίθεται ένα ακόμη δυσβάσταχτο οικονομικό βάρος στις πλάτες των οικογενειών.
 Διευρύνονται οι μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες και διακρίσεις με την κατηγοριοποίηση των φοιτητών σε αυτούς που πηγαίνουν σε σχολές «χαμηλής ζήτησης» και σε αυτούς που πηγαίνουν σε σχολές «υψηλής ζήτησης».
Ο Δήμος Ικαρίας θα σταθεί αρωγός, και συμπαραστάτης στους εκπαιδευτικούς, στους μαθητές και στους εργαζόμενους γονείς τους.
Η δημοτική Αρχή θα συμβάλει μ’ όλες τις δυνάμεις της, στην απόκρουση των αντιλαϊκών μέτρων και στην διεκδίκηση ώριμων δίκαιων αιτημάτων που αφορούν την παιδεία και το δημόσιο σχολείο διεκδικώντας ένα σχολείο όπου ο μαθητής θα μαθαίνει τους βασικούς νόμους κίνησης της Φύσης και της Κοινωνίας, θα αναπτύσσει κριτική ικανότητα, θα αναπτύσσει όλες τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα του, τα ταλέντα του, που θα καλλιεργεί τη δίψα για μάθηση και θα δίνει διέξοδο στις νεανικές ανησυχίες. Θα αντιλαμβάνεται τη θέση του στη φυσική και την κοινωνική πραγματικότητα ώστε να μπορεί να παρεμβαίνει και να την αλλάζει.
Ένα σχολείο που θα καλλιεργεί πολύπλευρα την προσωπικότητα κάθε μαθητή ως την ενηλικίωσή του, ώστε να μπορεί να επιλέξει -σχετικά πιο ελεύθερα- αν θα συνεχίσει στην ανώτατη, στην επαγγελματική ή στην καλλιτεχνική εκπαίδευση ή αν άμεσα θα εργαστεί.
Διεκδικούμε ένα σχολείο πραγματικά Γενικής Παιδείας, όπου θα μορφώνονται απρόσκοπτα όλοι οι μαθητές μέχρι τα 18 τους χρόνια. Αυτό είναι για μας το σχολείο των σύγχρονων αναγκών και δυνατοτήτων της εποχής μας.

Μοιράσου το άρθρο: