Κ.Μουτζούρης: “Ο Άγιος Ευστράτιος αποτελεί σημαντική συνιστώσα της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου”
18 Μαρτίου 2019
Κέιτι Χόλμς και Σούρι Κρουζ στη Λέσβο κοντά στους πρόσφυγες
18 Μαρτίου 2019

Στην Ιταλία το ΕΠΑΛ Μύρινας μέσω Erasmus+

Μοιράσου το άρθρο:

14 μαθητές και 2 συνοδοί καθηγητές του ΕΠΑ.Λ. Μύρινας που εργάζονται στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ με τίτλο «Επιμόρφωση σε καινοτόμα εργαλεία των Τ.Π.Ε. και τις διαδικασίες αναδιάρθρωσης στην τουριστική βιομηχανία», ταξίδεψαν στην Ιταλία, στο διάστημα από 14 Φεβρουαρίου έως 1η Μαρτίου 2019. Το πρόγραμμα ανήκει στην κατηγορία της μαθησιακής κινητικότητας εκπαιδευόμενων και προσωπικού επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης για μαθητεία, πρακτική άσκηση και κατάρτιση, χρηματοδοτείται εξολοκλήρου από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών και υλοποιείται για πρώτη φορά σε σχολείο της Λήμνου.

Ο φορέας υποδοχής ήταν το Centro Studi INFOL (Innovazione, Formazione, Orientamento e Lavoro), που εδρεύει στη Ρώμη και διοργανώνει εκπαιδευτικά προγράμματα που αποσκοπούν στη μεταφορά δεξιοτήτων και γνώσεων με σκοπό την εξειδίκευση και την ισχυροποίηση των συμμετεχόντων στον εργασιακό στίβο. Υποστηρίζει την κοινωνική, πολιτιστική και επαγγελματική εμπειρία μέσω των δραστηριοτήτων που αφορούν την κατάρτιση και τον επαγγελματικό προσανατολισμό. Ο εκπαιδευτικός οργανισμός ανέλαβε την επιμόρφωση των μαθητών μέσω σεμιναρίων, εκπαιδευτικών επισκέψεων σε τοπικές τουριστικές επιχειρήσεις και οργανισμούς, μαθημάτων ορολογίας και πολιτιστικών επισκέψεων. Συγκεκριμένα, οι μαθητές έλαβαν επιμόρφωση σχετικά με τους ρόλους των υποδομών και των εργαλείων των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνίας στη διαμόρφωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, των επιχειρηματικών μοντέλων, των πρακτικών μάρκετινγκ, των στρατηγικών κέρδους και των υπηρεσιών προς τους πελάτες. Αναλύθηκε επίσης η δυναμική των Τ.Π.Ε. και ο αντίκτυπός τους στη φιλοξενία και τον τουρισμό. Κατά τη διάρκεια της κατάρτισης δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην καλλιέργεια των λεγόμενων soft skills, δηλαδή των δεξιοτήτων επικοινωνίας, της δημιουργικής σκέψης, της εργασιακής ηθικής, της ομαδοσυνεργατικότητας, της διαδικασίας λήψης αποφάσεων, της διαχείρισης χρόνου, της υποδειγματικής ηγεσίας, της κριτικής σκέψης, της διευθέτησης συγκρούσεων. Οι μαθητές είχαν ακόμη τη δυνατότητα να γνωρίσουν από κοντά τη λειτουργία ξενοδοχειακών μονάδων με επισκέψεις στις οποίες ήρθαν σε επαφή με τους διευθυντές και το προσωπικό τους, έγινε επίδειξη λογισμικών διαχείρισης και λύθηκαν απορίες σχετικά με το management τέτοιων επιχειρήσεων. Στο τέλος του προγράμματος οι μαθητές έλαβαν πιστοποιητικό Certificate of Attendance και Europass Mobility, με το οποίο αναγνωρίζονται σε ευρωπαϊκό επίπεδο οι γνώσεις και οι δεξιότητες που αποκόμισαν.

Στο πνεύμα της πολιτιστικής ανταλλαγής που υπαγορεύει η συμμετοχή σε ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα, οι μαθητές παρουσίασαν σε ειδική εκδήλωση το σχολείο και τον τόπο τους, πρόβαλαν τον πολιτισμό, τα αξιοθέατα και τα τοπικά προϊόντα της Λήμνου. Παράλληλα, κατά τη διάρκεια της συνάντησης οι μαθητές ξεναγήθηκαν σε ρωμαϊκά μνημεία όπως το Κολοσσαίο και η Ρωμαϊκή αγορά, επισκέφτηκαν το Βατικανό, την Κρύπτη των Καπουτσίνων, τις επιβλητικές ρωμαιοκαθολικές εκκλησίες της Ρώμης, τις αμέτρητες πλατείες της πρωτεύουσας, επισκέφτηκαν την αναγεννησιακή Φλωρεντία, τη Νάπολη και την πολύ καλά διατηρημένη αρχαία πόλη της Πομπηίας. Θαύμασαν την απαράμιλλη ομορφιά των Πέντε Γαιών, όπως ονομάζονται τα 5 παραθαλάσσια ψαροχώρια της βορειοδυτικής ακτογραμμής της Ιταλίας, περιηγήθηκαν στα γραφικά σοκάκια της Cinque Terre που διατηρούν αναλλοίωτο το χρώμα και το άρωμα μιας άλλης εποχής. Αθλήθηκαν σε σύγχρονες αθλητικές εγκαταστάσεις, παρακολούθησαν σεμινάριο αυτοάμυνας, παρουσίασαν εργασίες στο πλαίσιο της κατάρτισής τους, εξάσκησαν την αγγλική γλώσσα και ήρθαν σε επαφή με μια διαφορετική κουλτούρα και καθημερινότητα, συνειδητοποιώντας, έτσι, την πολιτιστική τους ετερότητα αλλά και την αξία του σεβασμού της ιδιαιτερότητας και διαφορετικότητας των λαών.

Φωτογραφικό υλικό, πληροφορίες και εμπειρίες παρουσιάστηκαν μετά την επιστροφή στους καθηγητές και μαθητές του σχολείου.

“Το πρόγραμμα αυτό αποτέλεσε εμπειρία ζωής για τους μαθητές μας · γνώσεις, δεξιότητες και πολιτισμικά στοιχεία μεταλαμπεύδονται με την επιστροφή τους. Ευελπιστούμε το πρόγραμμα αυτό να αποτελέσει την αρχή μιας προσπάθειας που θα προσδώσει στην επαγγελματική εκπαίδευση τον ευρωπαϊκό χαρακτήρα που τόσο έχει ανάγκη” τονίζουν η διευθύντρια του ΕΠΑΛ Αναστασία Ζώη και ο υπεύθυνος υλοποίησης του προγράμματος Μιχάλης Περιστεράκης.

Μοιράσου το άρθρο: