Συγχαρητήρια επιστολή στον δήμαρχο Σμύρνης από την Συνύπαρξη
19 Απριλίου 2019
Αντον Τσέχωφ από το Σύλλογο “Η Βοκαριά” στα Νένητα Χίου
19 Απριλίου 2019

Αντιδρούν οι φυσικοθεραπευτές σε προτεινόμενες ρυθμίσεις του Υπ. Παιδείας για το επάγγελμά τους

Μοιράσου το άρθρο:

Απεργούν σε όλη την Ελλάδα και στα νησιά μας οι φυσικοθεραπευτές καθώς αντιδρούν στην ένταξη των γυμναστών στα επαγγέλματα υγείας , καθώς και στην αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων σε αποφοίτους κέντρων μεταλυκειακής εκπαίδευσης που περιλαμβάνονται σε νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που τίθεται τη Δευτέρα σε ψηφοφορία στη Βουλή.  Ωστόσο οι επαφές μεταξύ του πανελληνίου συλλόγου και του υπουργού συνεχίζονται προκειμένου να διορθωθεί το νομοσχέδιο. Όπως τόνισε στην ΕΡΤ Αιγαίου ο πρόεδρος του περιφερειακού σωματείου φυσικοθεραπευτών Βορείου Αιγαίου Νίκος  Καρύτης “σε κάθε περίπτωση οι φυσικοθεραπευτές ενημερώνουν ότι αν δεν αποσυρθούν αυτές οι δύο διατάξεις, θα κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους”.

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΥΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΟΧΙ στην ένταξη του ΤΕΦΑΑ (τμήμα επιστήμης φυσικής αγωγής και αθλητισμού) στη σχολή Επιστημών Υγείας και Αποκατάστασης στο Πανεπιστήμιο Πατρών και στη σχολή Υγείας και Πρόνοιας στο Μεσογειακό Πανεπιστήμιο

Ο καθηγητής φυσικής αγωγής δεν είναι επάγγελμα υγείας.

ΖΗΤΑΜΕ στις σχολές Επιστημών Υγείας Πρόνοιας και Επιστημών Υγείας και Αποκατάστασης, να ενταχθούν μόνο τα τμήματα συγγενών επιστημονικών κλάδων, δηλαδή τα τμήματα Επιστημόνων Υγείας.

Το βάπτισμα των γυμναστών εν μια νυκτί σε επάγγελμα υγείας αποτελεί κίνδυνο για την ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΓΕΙΑ.

ΟΧΙ στην αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων σε αποφοίτους κέντρων μεταλυκειακής εκπαίδευσης (ΚΟΛΛΕΓΙΑ)

  • Η αναγνώριση επαγγελματικής ισοδυναμίας  καθ΄ υπέρβαση της Οδηγίας 2005/36/ΕΚ αποτελεί εξόφθαλμη κατάργηση του άρθρου 16 του συντάγματος και σαφή εξυπηρέτηση των επιχειρηματιών της Παιδείας.
  • Οι διατάξεις των Νόμων 4093/2012 και 4111/2013 διεύρυναν κατά τρόπο αυθαίρετο, το περιεχόμενο της κοινοτικής οδηγίας, με την προσθήκη της έννοιας της επαγγελματικής ισοδυναμίας που αποτελεί Ελληνική επινόηση και όχι πρόβλεψη της Οδηγίας 2005/36/ΕΚ.
  • Οι διατάξεις περί αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας δεν μπορεί να εφαρμόζονται επί των νομοθετικώς ρυθμιζόμενων επαγγελμάτων υγείας, όπως αυτό του φυσικοθεραπευτή.

ΑΝΤΙΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΤΙΣ ΠΑΡΑΛΟΓΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΜΑΣΤΕ ΕΝΤΟΝΑ ΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥΣ

Καθώς ο Υπουργός  Παιδείας Κ. Γαβρόγλου έδωσε στην δημοσιότητα το Πολυνομοσχέδιο με τίτλο «Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις» και ο Πανελλήνιος Σύλλογος Φυσικοθεραπευτών (Π.Σ.Φ-Ν.Π.Δ.Δ) εκφράζει την εντονότατη αντίδραση και διαφωνία του με:

Α) Την σχεδιαζόμενη υπαγωγή Τμημάτων Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ) σε Σχολές Επιστημών Υγείας ή Επιστημών Αποκατάστασης Υγείας.

Θυμίζουμε ότι μέχρι σήμερα, από τα Τμήματα που εντάσσονται στις Σχολές Επιστημών Υγείας αποφοιτούν Επιστήμονες που ασκούν Νομοθετικώς Ρυθμιζόμενα Επαγγέλματα Υγείας (Ιατροί, Οδοντίατροι, Φαρμακοποιοί, Νοσηλευτές, Φυσικοθεραπευτές, Εργοθεραπευτές κλπ).

Από τον Μάιο του 2018, που εξαγγέλθηκε από τον Πρωθυπουργό της Ελλάδος κ. Τσίπρα η δημιουργία του νέου Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, ο οδικός χάρτης της αναδιάταξης της Ανώτατης Εκπαίδευσης στη χώρα μας, εντάσσει τα Τμήματα Φυσικοθεραπείας σε Σχολές Επιστημών Υγείας των ΑΕΙ και τα Τμήματα Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού σε διακριτές άλλες Σχολές, σύμφωνα με τα καθιερωμένα σε όλες τις Ευρωπαϊκές αλλά και σε όλες τις προηγμένες χώρες του κόσμου. Για παράδειγμα, στο νέο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (το οποίο προέκυψε από τα πρώην Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, ΤΕΙ Θεσσαλίας και ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας),

  • το Τμήμα Φυσικοθεραπείας λειτουργεί στη Σχολή Επιστημών Υγείας μαζί με την Ιατρική
  • ενώ το  Τμήμα Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού στη Σχολή Επιστημών Φυσικής Αγωγής, Αθλητισμού και Διαιτολογίας.

Τα τμήματα επιστήμης φυσικής αγωγής και αθλητισμού  Τ.Ε.Φ.Α.Α. αποστολή έχουν:

  • Να καλλιεργούν και να προάγουν την επιστήμη της Φυσικής Αγωγής και του Αθλητισμού με την ακαδημαϊκή και την εφαρμοσμένη διδασκαλία και έρευνα
  • Να παρέχουν στους πτυχιούχους τους τα απαραίτητα εφόδια που θα εξασφαλίσουν την άρτια κατάρτισή τους για την επιστημονική και επαγγελματική τους σταδιοδρομία
  • Να συμβάλλουν στην πρόοδο του ελληνικού αθλητισμού και ταυτόχρονα να καλλιεργούν και να διαδίδουν την αθλητική ιδέα
  • Να συμβάλλουν στη συνειδητοποίηση από τους πολίτες της σημασίας της Φυσικής Αγωγής ως βασικού παράγοντα για τη βελτίωση της ποιότητας της ζωής.

Η σχεδιαζόμενη υπαγωγή είναι αντίθετη με τις προβλέψεις του άρθρου 9 παρ. 1 του Νόμου 4485/2017, ‘’Κάθε Ίδρυμα αποτελείται από Σχολές. Η Σχολή καλύπτει μία ενότητα συγγενών επιστημονικών κλάδων και εξασφαλίζει τη διεπιστημονική προσέγγιση’’, και αλλοιώνει πλήρως την φυσιογνωμία των Σχολών Επιστημών Υγείας, ενώ μετατρέπει αίφνης, χωρίς ίχνος επιστημονικής τεκμηρίωσης και εν αντιθέσει με το ευρωπαϊκό και διεθνές πρότυπο, την Επιστήμη της Φυσικής αγωγής και Αθλητισμού σε επιστήμη υγείας.

Με το προτεινόμενο σχέδιο Νόμου τα εν λόγω τμήματα αποκτούν διττό ρόλο και ιδιότητα, καθώς θα αποφοιτούν πλέον από αυτά καθηγητές φυσικής αγωγής ΚΑΙ επαγγελματίες υγείας.

Κύριε Γαβρόγλου

Η μεταρρύθμιση  στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι μια πολύ σοβαρή υπόθεση και  δεν μπορεί να βασίζεται σε Ακαδημαϊκές  σκοπιμότητες και να εφαρμόζεται παρεμπιπτόντως, με γνώμονα την ικανοποίηση τοπικιστικών ή άλλων ΄΄σκοτεινών΄΄  επιδιώξεων.

Β) Τις προτεινόμενες ρυθμίσεις για την αλλαγή του πλαισίου αναγνώρισης των επαγγελματικών προσόντων βάσει της  Οδηγίας 2005/36/ΕΚ και θέλουμε να  θέσουμε για άλλη μια φορά τα εξής:

Δεν δύναται να αναγνωρίζεται επαγγελματικό δικαίωμα για νομοθετικώς ρυθμιζόμενο επάγγελμα υγείας (φυσικοθεραπευτής),  δηλαδή επάγγελμα που για την άσκησή του απαιτείται άδεια άσκησης επαγγέλματος (φυσικοθεραπευτής) σε Ευρωπαίο Πολίτη (άρα και Έλληνα)  που δεν έχει στην κατοχή του άδεια άσκησης επαγγέλματος.

Γνωρίζεται ότι  κακώς διευρύνθηκε με τις διατάξεις των Νόμων 4093/2012 και 4111/2013 κατά τρόπο αυθαίρετο, το περιεχόμενο της κοινοτικής οδηγίας, με την προσθήκη της έννοιας της επαγγελματικής ισοδυναμίας που αποτελεί Ελληνική επινόηση και όχι πρόβλεψη της Οδηγίας 2005/36/ΕΚ.

Η αναγνώριση επαγγελματικής ισοδυναμίας, καθ΄ υπέρβαση της Οδηγίας 2005/36/ΕΚ αποτελεί εξόφθαλμη κατάργηση του άρθρου 16 του συντάγματος και εξυπηρετεί τα επιχειρηματικά συμφέροντα της Παιδείας, καθώς αναγνωρίζει αυτόματα, ισότιμα επαγγελματικά δικαιώματα σε όσους έχουν αποφοιτήσει από τα κέντρα μεταλυκειακής εκπαίδευσης, με όσους έχουν αποφοιτήσει από τα δημόσια ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, παρόλο  που τα μεταλυκειακά κέντρα δεν αποτελούν κατά το σύνταγμα φορείς τριτοβάθμιας εκπαίδευσης .

Οι διατάξεις των Νόμων 4093/2012 και 4111/2013  περί επαγγελματικής ισοδυναμίας δεν μπορεί να εφαρμόζονται για νομοθετικώς ρυθμιζόμενα επαγγέλματα υγείας, δηλαδή για φυσικοθεραπευτές.

 

Μοιράσου το άρθρο: