10 νέοι υποψήφιοι με τον Γιάννη Συκά
9 Απριλίου 2019
Η Χ.Καλογήρου στο 9ο Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης που βραβεύτηκε σε διαγωνισμό ρομποτικής
9 Απριλίου 2019

Όλοι αναγνωρίζουν ότι το έργο του αγωγού στη Λαγκάδα Μυτιλήνης πρέπει να γίνει, το έργο όμως χάνεται

Αλλοιώσεις του αγωγού κάτω από την Αερ. Γιαναρέλλη

Μοιράσου το άρθρο:

Στην επικαιρότητα και πάλι αυτές τις μέρες το μεγάλο έργο του αγωγού όμβριων υδάτων στην περιοχή Λαγκάδα της Μυτιλήνης , καθώς εκπνέει πλέον ο χρόνος για να μη χαθεί το έργο .

Αφορά την αντικατάσταση του αγωγού καθ’ όλο το μήκος της Αεροπόρου Γιανναρέλλη μέχρι και τα κεντρικά Λύκεια, προϋπολογισμού 6,7 εκατομμυρίων, ενταγμένο στο ΕΣΠΑ, με χρόνο περαίωση τα τρία χρόνια σύμφωνα με τη μελέτη.

Για την αναγκαιότητα υλοποίησης αυτού του έργου έχει τοποθετηθεί και το τμήμα ΒΑ Αιγαίου του ΤΕΕ όπου σε πόρισμά του μίλησε για πολύ επικίνδυνη κατάσταση με ορατό το ενδεχόμενο ο αγωγός σε διάφορα τμήματά του να καταρρεύσει παρασύροντας δρόμο και ακίνητα.

Οι επιχειρηματίες κυρίως αλλά και κάτοικοι της περιοχής προσέφυγαν κατά της κυκλοφοριακής μελέτης που ορίζει ότι θα κλείνουν για συγκεκριμένο διάστημα, τμήματα του δρόμου για να γίνει το έργο, όμως αυτό θα επιφέρει μεγάλη οικονομική ζημία, ίσως και λουκέτα στις εκεί επιχειρήσεις.

Το θέμα της οικονομικής ενίσχυσης , ή των αντισταθμιστικών για τις επιχειρήσεις είχε τεθεί στο δημοτικό συμβούλιο όπου είχε παρουσιαστεί η μελέτη, όμως επί της ουσίας τίποτα δεν είχε γίνει προς αυτή την κατεύθυνση με αποτέλεσμα υπό το βάρος των προσφυγών των επιχειρηματιών, να περνά ο καιρός και ο εργολάβο να εγκαταλείψει το έργο.

Οι επιχειρηματίες θέλουν νέα μελέτη αλλά γι’ αυτό δεν υπάρχει ούτε ο χρόνος ούτε τα χρήματα.

Χθες και ο τρίτος εργολάβος που είχε συμμετάσχει στο διαγωνισμό , αρνήθηκε να αναλάβει και η ΔΕΥΑΛ σκοπεύει να απευθυνθεί και στους υπόλοιπους εργολάβους μιας και άμα επαναδημοπρατήσει το έργο θα σημάνει οριστική ταφόπλακα , αφού μέχρι το τέλος του 2021, ότι έργο έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί.

Ο σύλλογος των επιχειρηματιών και κατοίκων της περιοχής ζήτησε από όλους τους υποψήφιους να πάρουν θέση για το ζήτημα ενώ και ο δήμαρχος Λέσβου Σπύρος Γαληνός με σημερινή του ανακοίνωση επισημαίνει ότι το έργο πρέπει να γίνει . Παραθέτουμε την δήλωση Σπύρου Γαληνού, τις τοποθετήσεις των υποψηφίων δημάρχων αλλά και την αυτοψία του ΤΕΕ που είχε κατατεθεί στο δημοτικό συμβούλιο τον Μάρτη του 2018:

Δήλωση Δημάρχου Λέσβου για το έργο της Λαγκάδας: 

Το έργο «Αντικατάσταση αγωγού ομβρίων επί των οδών Βουρνάζων και Αεροπόρου Γιανναρέλλη», έχει κριθεί από τη Δημοτική Αρχή ως το μεγαλύτερο έργο υποδομής για την πόλη της Μυτιλήνης αντιπλημμυρικού και περιβαλλοντικού χαρακτήρα. Όλοι γνωρίζουμε ότι ο αγωγός που υφίσταται και λειτουργεί σήμερα έχει αστοχήσει πολλές φορές στο παρελθόν, δημιουργώντας μεγάλα προβλήματα. Επιπλέον, η σημερινή κατάσταση του αγωγού έχει χαρακτηρισθεί από τις υπηρεσίες της ΔΕΥΑΛ και από το Τεχνικό Επιμελητήριο ως επικίνδυνη. Η Δημοτική Αρχή αφού εξασφάλισε τη χρηματοδότηση για το έργο, δημοπράτησε και υπέγραψε σύμβαση για την κατασκευή του. Η καθυστέρηση έναρξης του έργου οφείλεται στις ενστάσεις – προσφυγές που άσκησαν οι επαγγελματίες της οδού Αεροπόρου Γιανναρέλλη κατά της μελέτης των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που είναι απαραίτητες για την κατασκευή του έργου και του χρόνου που ήταν απαραίτητος για την εκδίκασή τους.

Στο σύνολο τους οι ενστάσεις – προσφυγές των επαγγελματιών απορρίφθηκαν, είχαν όμως ως αποτέλεσμα την διάλυση της εργολαβίας. Η χρηματοδότηση του έργου είναι ενεργή και τηρούνται τα προβλεπόμενα από την νομοθεσία για την επανεκκίνηση του. Σε σχετική δήλωσή του ο Δήμαρχος Λέσβου, Σπύρος Γαληνός, τόνισε τα εξής: «Η ανάγκη υλοποίησης του έργου του αγωγού της Λαγκάδας, είναι απολύτως απαραίτητη και πρέπει να ξεκινήσει άμεσα. Η παρούσα Δημοτική Αρχή έχει αποδείξει ότι μπορεί να υλοποίει μεγάλα έργα με τη μικρότερη δυνατή όχληση για τους συμπολίτες μας, όπως γίνεται και με το έργο της ΔΕΥΑΛ στην προκυμαία της Μυτιλήνης. Αυτό ακριβώς θα γίνει και με το συγκεκριμένο έργο, προκειμένου να προστατευθεί και να ωφεληθεί το κοινωνικό σύνολο».

 

Τοποθέτηση Υποψήφιου Δημάρχου Μυτιλήνης Μιχάλη Μαμάκου

Το έργο της Αεροπόρου Γιανναρέλη είναι μια πολύ σοβαρή υπόθεση η οποία σε καμία περίπτωση δεν προσφέρεται για λαϊκισμό και το κυριότερο για προεκλογικές φανφάρες. Η θέση του Συνδυασμού μας είναι μία και ξεκάθαρη. Το έργο θα πρέπει άμεσα να ξεκινήσει και να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατόν γιατί σε διαφορετική περίπτωση υπάρχει κίνδυνος να θρηνήσουμε θύματα και αυτό είναι το πρώτο που θα πρέπει να μας απασχολήσει. Από κει και πέρα θα πρέπει σαφέστατα να ενισχύσουμε οικονομικά όλες τις παρακείμενες επιχειρήσεις  οι οποίες και θα υποστούν  οικονομική ζημιά, δίνοντας τους οικονομικά κίνητρα.   Ταυτόχρονα θα πρέπει να διασφαλίσουμε την όσο το δυνατόν πιο γρήγορη ολοκλήρωση του έργου για αυτό πρόταση μας  είναι να μπουν ρήτρες και συγκεκριμένες ημερομηνίες παράδοσης του.  Επιπλέον θα πρέπει ο Δήμος να προβεί σε μια κυκλοφοριακή μελέτη έτσι που να εξασφαλίζεται η ορθόδοξη λειτουργία συνολικά της περιοχής και του έργου και  να υπάρξει η λιγότερη δυνατή «ζημιά» και «απομόνωση» της περιοχής. Όλα αυτά θα πρέπει να μπουν στο τραπέζι των συζητήσεων και με νηφαλιότητα αλλά κυρίως ευθύνη, να προχωρήσουμε συντεταγμένα στην υλοποίηση του έργου, μακριά από λαϊκισμούς και μικροπολιτικές σκοπιμότητες, με γνώμονα το καλό των κατοίκων και των επιχειρήσεων αλλά και συνολικά της περιοχής.

 

Τοποθέτηση Υποψήφιου Δημάρχου Μυτιλήνης Κώστα Αστυρακάκη

Με τα αιτήματα της επιτροπής επαγγελματιών της Αεροπόρου Γιανναρέλλη συμφωνούμε απόλυτα. Εγώ προσωπικά είχα συνταχθεί με τις απόψεις τους, -εντός Δημοτικού Συμβουλίου – όταν είχε έρθει το θέμα προς συζήτηση.

Δεσμεύομαι και ως υποψήφιος Δήμαρχος Μυτιλήνης, προς την επιτροπή αλλά και προς όλους τους συμπολίτες μας που δραστηριοποιούνται στην περιοχή ή εξαρτώνται από αυτές τις δραστηριότητες, πως θα ακολουθήσω αυτόν τον δρόμο μόλις εκλεγώ.

Τα λόγια και οι πράξεις μου τους προηγούμενους μήνες, αποδεικνύουν πως αυτή η δέσμευση δεν αποτελεί προεκλογική υπόσχεση.

Στη σελίδα 25 στην ηλεκτρονική του μορφή και σελίδα 23 του βιβλίου μου , που έχει εκτυπωθεί και αφορά τις γενικές κατευθύνσεις της παράταξής μας, καταγράφοντας συγχρόνως τα σημαντικότερα προβλήματα του τόπου μας, μπορείτε να βρείτε και να αναγνώσετε και ηλεκτρονικά στη σελίδα του συνδυασμού μας «Κώστας Αστυρακάκης ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗ» στο facebook τα εξής.

Παρεμβάσεις όπως αυτή στην Αεροπόρου Γιανναρέλλη, που είναι απαραίτητη και επείγουσα, θα πρέπει να δρομολογηθούν με σύγχρονη μελέτη, που με τη βοήθεια της τεχνολογίας, δεν θα επιτρέψει να μείνει κλειστός ο δρόμος ούτε για μια μέρα, διασφαλίζοντας έτσι «τα προς το ζειν» για χιλιάδες συμπολίτες μας που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, ή εξαρτώνται άμεσα από τις δραστηριότητες της περιοχής.

Τοποθέτηση Υποψήφιου Δημάρχου Μυτιλήνης Παναγιώτη Ζαφειρίου

Ο υποψήφιος Δήμαρχος Μυτιλήνης Παναγιώτης Ζαφειρίου και οι υποψήφιοι δημοτικοί σύμβουλοι του συνδυασμού “Η ΛΕΣΒΟΣ ΟΠΩΣ ΤΗΣ ΑΞΙΖΕΙ” αντιλαμβανόμενοι την έκδηλη ανησυχία κατοίκων και εμπόρων συνδημοτών μας επί των οδών Αερ. Γιανναρέλλη και Βουρνάζων δεσμεύονται ως επόμενη δημοτική αρχή να συμβάλλουν τα μέγιστα για την οριστική διευθέτηση του οδικού αυτού προβλήματος. Μέριμνα και υποχρέωσή μας είναι μετά από εμπεριστατωμένη μελέτη ειδικών, να προβούμε τμηματικά σε διορθωτικές παρεμβάσεις του οδοστρώματος, δίχως να διακοπεί η ροή της κυκλοφορίας των οχημάτων και της λειτουργίας των υφιστάμενων επιχειρήσεων. Στόχος μας είναι να επαναφέρουμε και πάλι την ασφαλή διέλευση οχημάτων και την ομαλή ροή ομβρίων υδάτων σε μια δημοτική οδό η οποία χρησιμοποιείται από κάθε συνδημότη μας καθημερινά, αλλά και από πλήθος επισκεπτών του Δήμου Μυτιλήνης. Η επιτυχής έκβαση του έργου αυτού θα έχει για εμάς τρεις άξονες:

Τη μη διατάραξη της καθημερινότητας των κατοίκων και των εμπόρων της περιοχής. Τη μη διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων.  Την επαναφορά της ασφάλειας και της εγγυημένης αντοχής του οδικού δικτύου μέσα από εμπεριστατωμένη μελέτη.

Βάζοντας ως προτεραιότητα την ασφάλεια του κάθε δημότη, δέσμευση για το συνδυασμό μας αποτελούν οι προτάσεις και οι λύσεις στα προβλήματα του Δήμου Μυτιλήνης, με στόχο τη βελτίωση της καθημερινότητας όλων των δημοτών και την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής τους.

 

Παραθέτουμε την αυτοψία του ΤΕΕ που κατατέθηκε στο δήμαρχο Λέσβου και τέθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο Λέσβου το Μάρτιο του 2018

Προς:                                                                                    Τον Δήμαρχο Λέσβου,

κ. Σπύρο Γαληνό

              Ελ. Βενιζέλου 13-17

81100 Μυτιλήνη

Κοιν:   Πρόεδρο ΔΕΥΑΛ

κ. Αντώνη Γιαννάκη

Ελ. Βενιζέλου 13-17

81100, Μυτιλήνη

Κύριε Δήμαρχε,

Σε συνέχεια της συνάντησης που έλαβε χώρα στα γραφεία της Δημοτικής Κοινότητας Μυτιλήνης την 18/12/2017, και μετά από αυτοψία του ΤΕΕ Τμήμα ΒΑ Αιγαίου στον αγωγό, σας αναφέρουμε τα εξής:

Το δίκτυο αποχέτευσης στη συγκεκριμένη περιοχή είναι παντορροϊκό, παροχετεύοντας όμβρια ύδατα και ανεπεξέργαστα λύματα στη θάλασσα. Ο υφιστάμενος αγωγός ομβρίων από την αφετηρία του έως την Πλατεία Αλυσίδας, μήκους 974m είναι αγωγός θολωτός λιθόκτιστος ή/και με λιθοδέματα, το τμήμα που διέρχεται επί της οδού Βουρνάζων έως την Πλατεία Κυπρίων Πατριωτών (μήκους 236m περίπου) είναι πλακοσκεπής κατασκευασμένος από άοπλο ή/και οπλισμένο σκυρόδεμα, ενώ το υπόλοιπο τμήμα του αγωγού έως την εκβολή στο εμπορικό λιμάνι είναι επίσης πλακοσκεπής με σκυρόδεμα.

Σε αρκετά σημεία του υφιστάμενου αγωγού ομβρίων, στο τμήμα της Αεροπόρου Γιανναρέλη έχουν δημιουργηθεί “κουφώματα” στα πλαϊνά τοιχώματα του λιθόκτιστου θολωτού αγωγού, ενώ ο πυθμένας του έχει ξεκολλήσει, δυσχεραίνοντας την ομαλή απορροή των ομβρίων, αλλά και καθιστώντας επικίνδυνη την διέλευση των οχημάτων στο υπερκείμενο δρόμο. Συγκεκριμένα, διενεργήθηκε αυτοψία στην Αεροπόρου Γιαναρέλλη και στο ύψος του πρατηρίου υγρών καυσίμων Αιβαλιώτη. Παρατηρήθηκαν ρηγματώσεις στην παρειά του θόλου σε συμμετρικές θέσεις κάτι που προϊδεάζει ότι πρόκειται για ένα ελάττωμα της γεωμετρίας του θόλου. Από τις δύο συμμετρικές ρηγματώσεις του θόλου η κατάντη του δρόμου (δεξία) είναι πιο έντονη καθώς έχει οδηγήσει σε μικρή ολίσθηση δύο θολιτών του θόλου προς τα κάτω. Παρότι η λάξευση των θολιτών είναι ιδιαίτερα επιμελημένη, δεν έχει γίνει μέριμνα να «πλεχθούν» μεταξύ τους κατά το χτίσιμο με αποτέλεσμα το άνοιγμα κάποιων κάθετων (εγκάρσιων) αρμώΝ.

Στο σημείο επαφής της νότιας τοιχοποιίας με την επιφάνεια του θόλου είναι ορατή μια μικρή απόσχιση και υποχώρηση της πρώτης σειράς των θολιτών από τον υπόλοιπο θόλο.

Η εσωτερική παρειά στον πόδα του θόλου είναι ιδιαίτερα ταλαιπωρημένη στο πέρασμα του χρόνου, με μια μεγάλη κόγχη, που επηρεάζουν την στατικότητα, λόγω των πολυάριθμων κενών που προήλθαν από την τριβή με τα φερτά υλικά. (Εικ. 1-3). Παρατηρήθηκε μία απόξεση του πέτρινου τοίχου βάθους 15 εκ., παρουσιάζοντας ασυνέχεια με την υπόλοιπη κατασκευή.

 

Απορρέει λοιπόν το συμπέρασμα, ότι είναι επικίνδυνη διότι ο αγωγός του ρέματος της Λαγκάδας στο μεν κατάντη τμήμα και σε μήκος περί τα 500m έχει πρακτικά εκφυλιστεί, αφού ο παλαιός αγωγός από λιθόδεμα έχει υποσκαφτεί, σπάσει και καταρρεύσει σε ορισμένα σημεία, με αποτέλεσμα να έχει αυξηθεί η επικινδυνότητα του για τον διερχόμενο κεντρικό δρόμο στην περιοχή της Λαγκάδας, αλλά και για τα γειτονικά κτίρια, στο δε ανάντη έχει εν γένει ανεπαρκή διατομή, αφού σύμφωνα με την μελέτη Μαχαίρα απαιτείται ορθογωνική διατομή 4,00χ2,00μ. Για τους λόγους αυτούς, απαιτείται να αντικατασταθεί ο αγωγός του ρέματος με την χάραξη να ταυτίζεται με τον υφιστάμενο αγωγό κατά το μεγαλύτερο μέρος του, ενώ σε παράλληλη χάραξη εκατέρωθεν του αγωγού και στο ίδιο όρυγμα, θα τοποθετηθούν οι βασικοί χωριστικοί αγωγοί του δικτύου ακαθάρτων της πέριξ περιοχής. Βάσει των παραπάνω, το εν λόγω όρυγμα, θα πρέπει να έχει διαστάσεις τουλ. 7,00μ πλάτος, [συμπεριλαμβάνεται η καθαρή διατομή 4,00μ, τοιχεία αριστερά και δεξιά 0,40μχ2, αγωγοί ακαθάρτων Φ200 χ 2, και εναπομειναν χώρος για καλούπωμα 0,70μ εκατέρωθεν έως τα μεταλλικά πετάσματα αντιστήριξης

Επομένως ένας παράλληλος δρόμος κατά μήκος και πάνω από τον αγωγό καθίσταται δύσκολος, αφενός, λόγω του χώρου, και αφετέρου για λόγους ασφαλείας. Τέλος, εν έτη 2018, ο αγωγός είναι παντορροϊκός δεχόμενος όμβρια, αλλά και τα λύματα της περιοχής τα οποία καταλήγουν στο λιμάνι της πόλης, με τα γνωστά αποτελέσματα της μόλυνσης της θάλασσας.

Το υπό μελέτη έργο αποσκοπεί στην βελτιστοποίηση της υδραυλικής  συμπεριφοράς του αγωγού του ρέματος Λαγκάδας για την επίλυση των προβλημάτων που αναφέρθηκαν παραπάνω.

Για το ΤΕΕ-Τμήμα  ΒΑ Αιγαίου

Ο Πρόεδρος

ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ  ΜΑΝΩΛΑΚΕΛΛΗΣ

Μοιράσου το άρθρο: