ΕΟΔΥ: Δωρεάν έλεγχος αντισωμάτων covid-19 στις Ράχες Ικαρίας
2 Δεκεμβρίου 2020
Δημοσιεύθηκε το ΦΕΚ που χαρακτηρίζει σεισμόπληκτες τις περιοχές Σάμου Ικαρίας και Χίου- Συμβουλές από τον πρώην συντονιστή της Λέσβου
2 Δεκεμβρίου 2020

ΠΕΝΕΝ: Ανασφάλιστο έφυγε για την Νιγηρία το “Στέλιος Κ” – Μεταξύ των ομήρων δυο Ικαριώτες (video)

Μοιράσου το άρθρο:

Στο πολύ σοβαρό θέμα, που έχει προκύψει με την απαγωγή και ομηρία των τριών Ελλήνων Ναυτικών στην Νιγηρία (οι δυο κατάγονται από την Ικαρία), αναφέρθηκε ο πρόεδρος την ΠΕΝΕΝ κ. Α. Νταλακογιώργος , μιλώντας χθες (1/12) στην πρωινή εκπομπή της Ε.Ρα. Αιγαίου.

Ο κ. Νταλακογιώργος δήλωσε, ότι “το “Στέλιος Κ” αναχώρησε ανασφάλιστο από τον Πειραιά με προορισμό την Νιγηρία έναντι του κινδύνου της πειρατείας, γεγονός πρωτοφανές για πλοίο που έχει κατεύθυνση την περιοχή αυτή.
Αυτό δείχνει την απίστευτη ανευθυνότητα της ναυτιλιακής εταιρείας, η οποία για μερικές χιλιάδες ευρώ (περίπου 3.000 ευρώ) απέφυγε να ασφαλίσει το πλοίο αυξάνοντας με τον τρόπο αυτό δραματικά τους κινδύνους για τους Ναυτεργάτες που επέβαιναν σε αυτό.
Σύμφωνα με ναυτιλιακούς κύκλους η περίπτωση πλοίων χωρίς την αναγκαία ασφάλιση, που κατευθύνονται προς την επικίνδυνη αυτή περιοχή, είναι πλέον εξαιρετικά σπάνια…”
Στο δελτίο τύπου, που εξέδωσε η ΠΕΝΕΝ καταγράφονται “τα επίσημα στοιχεία για τις πειρατικές επιθέσεις το 2020, όπως αυτά προκύπτουν από το τελευταίο report του Διεθνούς Ναυτιλιακού Γραφείου του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου…
Στο εννεάμηνο του 2020 καταγράφηκαν 134 πειρατικές επιθέσεις, που το επίκεντρό τους ήταν ο κόλπος της Γουϊνέας στην Δυτική Αφρική. Την ίδια περίοδο οι απαγωγείς συγκριτικά με το ίδιο διάστημα του 2019 έχουν αυξηθεί κατά 40%.
Στο εννεάμηνο αυτό σημειώθηκαν 134 περιστατικά επιθέσεων, τραυματισμών και απειλών συμπεριλαμβανομένων 85 απαγωγών μελών πληρωμάτων ενώ έγιναν και 31 καταγγελίες για ομηρία Ναυτεργατών πάνω σε πλοία.
Συνολικά έγιναν ρεσάλτα σε 112 πλοία ενώ σε 6 από αυτά άνοιξαν και πυρ. Από τις 85 απαγωγές πληρωμάτων οι 80 έγιναν στον κόλπο της Γουϊνέας!
Από τα παραπάνω προκύπτει αβίαστα το συμπέρασμα, ότι η επικινδυνότητα πειρατικών επιθέσεων είναι όχι μόνο αυξημένη αλλά ουσιαστικά αποτελεί την υπ’ αριθμόν ένα επικίνδυνη ζώνη για τα πλοία και τους Ναυτεργάτες, οι οποίοι είναι εκτεθειμένοι σε τεράστιο κίνδυνο για την σωματική τους ακεραιότητα και την ίδια την ζωή τους.
Η ασφάλεια των πλοίων έναντι πειρατικής επίθεσης προφανώς δεν προστατεύει τα πλοία από τις επιθέσεις όμως, εάν λάβουν χώρα αυτές, πίσω βρίσκονται ασφαλιστικές εταιρείες, οι οποίες αναλαμβάνουν τις οικονομικές απαιτήσεις έναντι των ένοπλων ομάδων, διαθέτουν εξειδικευμένους και έμπειρους διαπραγματευτές και οι υποθέσεις ομηρίας κατά κανόνα καταλήγουν να έχουν αίσιο αποτέλεσμα με την απελευθέρωση των πληρωμάτων.

Τονίζει επίσης, ότι “..η εταιρεία επί 13-14 μέρες παραπλανούσε και κορόιδευε αισχρά τις οικογένειες των απαχθέντων Ναυτεργατών, αποκρύπτοντας, ότι στο πλοίο έγινε πειρατική επίθεση και απαγωγή. Θεωρούμε πλέον, ότι έχει απολέσει κάθε ίχνος εμπιστοσύνης και αξιοπιστίας και για τον λόγο αυτό κρίνουμε, ότι την ευθύνη για την διαχείριση της απελευθέρωσης των ομήρων πρέπει να αναλάβουν εξ ολοκλήρου οι ελληνικές κρατικές αρχές και υπηρεσίες ΥΕΝ – ΥΠΕΞ – Πρεσβεία στην Νιγηρία, οι οποίες πρέπει να ενεργήσουν με αποκλειστικό γνώμονα την προστασία και την ασφάλεια της ζωής των ελλήνων Ναυτεργατών και τον επαναπατρισμό τους στην χώρα μας.

Υ.Γ.1: Ανασφάλιστοι ήταν επίσης οι Ναυτεργάτες του πλοίου από τον θεσμό της κοινωνικής ασφάλισης των φορέων της χώρας μας (ΝΑΤ κ.λπ). Αυτό σημαίνει, ότι δεν προσμετράται η υπηρεσία τους στο πλοίο για το διάστημα που υπηρέτησαν σε αυτό για θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος….
Το πλοίο έως τις 17/2/2020 είχε την ελληνική σημαία, την οποία άλλαξε σηκώνοντας σημαία Togo….
Υ.Γ.2: Η εταιρεία οφείλει να αναλάβει εξ ολοκλήρου την οικονομική κάλυψη που θα συμφωνηθεί με τους ενόπλους που κρατούν ομήρους τους 3 έλληνες Ναυτεργάτες.”

Μοιράσου το άρθρο: