Τρίτη πτήση τσάρτερ από την Ολλανδία για τη Λέσβο
1 Ιουλίου 2020
Ερώτηση για τα σχέδια βελτίωσης από την “Ανταρσία στο Αιγαίο”
1 Ιουλίου 2020

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το Ψηφιακό Σχολείο Γεωπάρκων 2020

Μοιράσου το άρθρο:

Με εξαιρετική επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του Ψηφιακού Σχολείου Γεωπάρκων 2020 με θέμα «UNESCO Global Geoparks: Territories of Resilience», που πραγματοποιήθηκε μέσω ψηφιακής πλατφόρμας από 10 έως 26 Ιουνίου 2020 με συντονιστή το Γεωπάρκο Λέσβου. Το Ψηφιακό Σχολείο Γεωπάρκων αποτελεί την ετήσια οργάνωση του Διεθνούς Σχολείου Γεωπάρκων που πραγματοποιείται κάθε χρόνο στη Λέσβο, η οποία φέτος, λόγω των περιοριστικών μέτρων που έχουν ληφθεί εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού, πραγματοποιήθηκε ηλεκτρονικά.

Το Ψηφιακό Διεθνές Σχολείο Γεωπάρκων 2020 συνδιοργανώθηκε από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου – Τμήμα Γεωγραφίας, το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου, την UNESCO και το Παγκόσμιο Δίκτυο Γεωπάρκων. Η οργάνωση του Ψηφιακού Σχολείου Γεωπάρκων είχε την υποστήριξη της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής.

Επιστημονικός υπεύθυνος του Διεθνούς Σχολείου Γεωπάρκων ήταν ο Καθηγητής Νικόλαος Ζούρος, Διευθυντής του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου και Πρόεδρος του Παγκόσμιου Δικτύου Γεωπάρκων.

Στο Θερινό Σχολείο συμμετείχαν 134 διευθυντές και στελέχη Γεωπάρκων, επιστημονικοί φορείς και φορείς της αυτοδιοίκησης που συνεργάζονται με γεωπάρκα, ερευνητές και μεταπτυχιακοί φοιτητές από 42 χώρες από όλο τον κόσμο (Αγγλία, Αυστραλία, Βέλγιο, Βιετνάμ, Βραζιλία, Γαλλία, Ελλάδα, Ζάμπια, ΗΠΑ, Ιαπωνία, Ινδία, Ινδονησία, Ιράκ, Ισπανία, Ιταλία, Καναδάς, Κίνα, Κολομβία, Κονγκό, Κύπρος, Λευκορωσία, Λουξεμβούργο, Μαλαισία, Μαρόκο, Μεξικό, Μιανμάρ, Μποτσουάνα, Νέα Ζηλανδία, Νεπάλ, Ολλανδία, Ουγκάντα, Ουρουγουάη, Πορτογαλία, Ρουμανία, Ρωσία, Σερβία, Ταϊλάνδη, Τανζανία, Τουρκία, Φιλιππίνες, Φινλανδία, Χιλή).

Στην έναρξη του Ψηφιακού Σχολείου πραγματοποιήθηκε χαιρετισμός από την Δρ. Κουζηνία Κατραμάδου, Εμπ. Πρεσβευτής Σύμβουλος Α’, Διευθύντρια του Γραφείου Γενικής Γραμματείας Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής.

Στο ψηφιακό Σχολείο Γεωπάρκων συμμετείχαν 40 διακεκριμένοι εισηγητές από Πανεπιστήμια και Ερευνητικά Κέντρα και επιφανείς επιστήμονες γεωπάρκων από όλο τον κόσμο. Μεταξύ των οποίων συμμετείχαν ο κ. Kristof Vandenberghe, Επικεφαλής του Τμήματος Γεωεπιστημών και μείωσης των γεωλογικών κινδύνων της UNESCO, Δρ. Özlem Adiyaman – Lopes, υπεύθυνη του Προγράμματος Γεωεπιστημών της UNESCO, ο Δρ. Guy Martini, Πρόεδρος του Συμβουλίου των Παγκόσμιων Γεωπάρκων της UNESCO, ο Καθ. Jianping Zhang, Διευθυντής του Ερευνητικού Κέντρου για τα Γεωπάρκα του Πανεπιστημίου Γεωεπιστημών του Πεκίνου, ο Ομ. Καθ. Ibrahim Komoo του Πανεπιστημίου Kebangsaan της Μαλαισίας, ο Καθ. Xiaochi Jin της Κινέζικης Ακαδημίας Γεωπιστημών, ο Καθ. Setsuya Nakada του Πανεπιστημίου του Τόκιο, ο Καθ. Jose Luis Palacio του Πανεπιστημίου του Μεξικού, η Δρ. M.-L. Frey, Διευθύντρια Messel Pit της Γερμανίας – Μνημείου Παγκόσμιας Κληρονομιάς UNESCO, η Δρ. Kristin Rangnes, Διευθύντρια του Παγκόσμιου Γεωπάρκου της UNESCO Gea Norvegica και συντονιστής του Δικτύου Ευρωπαϊκών Γεωπάρκων.

Το Θερινό Σχολείο επικεντρώθηκε στο ζήτημα της αξιοποίησης των Γεωπάρκων αλλά των πλεονεκτημάτων που απορρέουν για την τοπική κοινωνία ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια καταστροφών ή επιδημιών όπως η πρόσφατη επιδημία του COVID-19. Παράλληλα συζητήθηκαν θέματα οργάνωσης, ανάπτυξης, διοίκησης, εκπαίδευσης, προώθησης των ποιοτικών παραδοσιακών προϊόντων.

Επίσης, συζητήθηκαν θέματα που αφορούν την λειτουργία του Παγκόσμιου Δικτύου Γεωπάρκων καθώς και των τοπικών περιφερειακών δικτύων του στην Ευρώπη, την Ασία και τη Λατινική Αμερική και Καραϊβική, τις προϋποθέσεις και τα κριτήρια για την δημιουργία νέων Γεωπάρκων.

Γνωριμία με το Απολιθωμένο Δάσος Λέσβου και προβολή της Λέσβου

Κατά τη διάρκεια του Ψηφιακού Σχολείου οργανώθηκαν ειδικές παρουσιάσεις από το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους, οι οποίες πρόβαλαν τη Λέσβο σε όλο τον κόσμο και διαφήμισαν με τον καλύτερο τρόπο το νησί μας ως μοναδικός προορισμός για την συμμετοχή σε δραστηριότητες της φύσης και δράσεων εναλλακτικού τουρισμού.

 

Μοιράσου το άρθρο: